Matkamessut 2019

Matkamessut, tuo helvetillinen messu matkustelua rakastavalle... Ihan vain siitä syystä helvetillinen, että matkakuume nousee ihan järkyttäviin sfääreihin!

Lauantaina aamulla lähdettiin junalla kohti etelää. Pasilassa hypättiin junasta ja tepasteltiin Messukeskukseen. Aika nopeasti ovista sisään tullessa selvisi, että on muitakin matkailusta kiinnostuneita liikenteessä. Onneksi nopeasti jonot etenivät ja päästiin tutustumaan messuihin.
Käytävät oli täynnä ihmisiä, joten päätettiin tässä välissä käydä syömässä, koska tiesihän sen, että kyllä se väki alkaa lähtemään iltapäivästä kotiin messuilta ja silloin on rauhallisempaa kierrellä. Ja niinhän siinä kävikin.

Finnairin osastolla oli pari kuvausseinää. Pari mukavaa nuorta likkaa otti niin sanottuja polaroid-kuvia, jotka sai sitten itselleen muistoksi. Finnairin osasto oli muutenkin omaan mieleeni, jotenkin se oli tyylikkään ja imagonsa näköinen osasto, jossa oli toiminnallisuutta mukana.
Saimi Hoyer lavalla.

Kotimaan matkailun puolelta löytyi tällainen alue, jossa itäinen Suomi esitteli itseään. Pakko oli käydä ikuistamassa Saimi Hoyer, koska jostain syystä arvostan häntä. Arvostus on noussut entisestään, kun viime kesänä pääsin yöpymään hänen ihanassa Hotelli Punkaharjussa ja toteamaan, että Suomesta löytyy myös aivan mielettömiä paikkoja. Siitä muuten juttua myös blogissa.
 Tietysti messuilta löytyi myös Ähtäri ja sen pandat!
Heillä oli hauska arvonta, jossa oli mahdollisuus voittaa yöpymiset sekä päivä eläintenhoitajana.
En ole mikään aktiivinen blogien seuraaja, mutta Palmuasema on sellainen jota seuraan säännöllisesti, joten halusin nähdä itse bloggaajan Norwegian Stagella kertomassa esteettömästä matkailusta Espanjassa. Sannalla on miellyttävä tapa puhua ja esiintyä, tykkäsin!

Messukeskusta kierrettiin edes takaisin aina siihen saakka, että Matkamessut sulkeutuivat. Vieläkin enemmän aikaa olisi voinut käyttää kiertelyyn, tai jopa kaksi päivää.
Paljon "uusia" ideoita syntyi minne matkata, yhtenä esimerkkinä jokiristeily Reinillä tai Tonavalla.

Messukeskuksesta otettiin taksi alle ja suunnaksi neljän tähden Hotelli Rivoli Jardin. Hotelli oli minulle uusi tuttavuus, varauksen olin tehnyt kyseiseen hotelliin sijainnin ja hinnan vuoksi. Hotelli on Kasarmikadulla, eli ihan Esplanadin tuntumassa ja Booking.comista varattuna hinnaksi kolmelle henkilölle tuli 138 euroa, ilman lisävuodetta hinta olisi ollut 108 euroa.

Hotellin sisäänkäynti

Hotellialueen sisäpihaa

Hotelliin oli kulku sisäpihalta.
Hotellin aulaa

Huoneessamme oli kauniisti koristeltu seinä.
Huoneemme oli nätisti sisustettu, sängyt oli hyvät ja mitään negatiivista en voi sanoa, toki mitään superia en myöskään. Harmi, kun en ottanut kuvaa tullessamme huoneeseen ja sitten taas kun muistin asian, niin huone ei ollutkaan enää kuvauskelpoinen :D

Alkuperäinen tarkoituksemme oli lähteä syömään jonnekin kivaan paikkaan vielä illalla, mutta ulkona oli tosi kurja sää ja olimme aivan rättiväsyneitä koko päivän tallustelusta, emme siis poistuneet hotellilta mihinkään illan aikana. Hotellissa ei valitettavasti ole ravintolaa, joten ruokapuolen hoidimme tilaamalla kotiinkuljetuksella pizzat. Laiskuus siis huipussaan :D

Aamupalalla riitti vilskettä

Pöytä täynnä aamupalaa
Yksi parhaita puolia yöpyä hotellissa on aamupala. Aamupalalta odotan aina suuria!
Rivoli Jardinin aamupalalla oli mukavasti tarjolla vähän kaikkea, mutta tällaisena leivänpuputtajana petyin leipiin, ne eivät oikein maistuneet miltään, valitettavasti. Ensin olin kyllä innoissani, että leivät olivat vielä lämpimiä ja niihin ihanasti suli margariini ja kuorikin oli täydellisen rapsakka, mutta ei...
Yhden huippujutun haluan aamiaiselta nostaa kuitenkin esiin ja se on vohvelit! Aamupalalla oli mahdollisuus tehdä itse minikokoisia vohveleita. Päälle oli tarjolla kermavaahtoa ja Nutellaa. Vohvelitaikina oli todella herkullista ja siispä myöskin vohvelit.
Vatsat aivan pinkeinä menimme hetkeksi vielä lepäilemään hotellihuoneeseen.

Hotellilta tsekattuamme itsemme ulos kävelimme Esplanadin poikki Akateemiseen Kirjakauppaan. Puiston kohdalla toivoin, että olisi ollut kesä. Talvellakin kauniin näköistä, mutta kesällä olisi ollut mukava istahtaa hetkeksi puistonpenkille ihailemaan ympäristöä. Nyt tarkeni vain räpsäistä nopeasti yhden kuvan ja jatkaa eteenpäin. Tuuli oli todella jäätävä.

Akateemisessa tuli osteltua kalenteriharrastukseeni liittyviä juttuja. Voi kunpa meillä täällä Seinäjoellakin olisi Akateeminen Kirjakauppa!

Kirjakaupasta menimme Starbucksiin kaffiille ja sinne olimme myös sopineet treffit serkun ja tädin kanssa. Kahvien jälkeen menimme Stockmannille kiertelemään. Jotain pientä ja kivaa tarttui sieltäkin mukaan, mutta aika meni vähän liian nopeasti ja pian saikin jo kiiruhtaa rautatieasemalle.

Junamatka olikin pelkkää kärsimysnäytelmää! Juna lähti kyllä ajoissa, mutta siitä ne ongelmat sitten alkoivatkin. Menimme todella hiljaista vauhtia Keravalle saakka, johon junamatkamme tyssäsikin. Meille ilmoitettiin, että junaan vaihdetaan akkua ja sitten mahdollisesti jatkamme matkaamme. No ei jatkettu. Junassa oli kuulemma useita teknisiä ongelmia ja meitä pyydettiin siirtymään toiseen junaan. Voitte kuvitella kuinka täynnä on juna, kun siihen tyhjätään toinenkin juna. Meillä kävi hyvä mäihä ja saimme istumapaikat, mutta iso osa ihmisistä joutui seisomaan käytävällä tai eteisessä Tampereelle saakka. Tampereella taas vaihdoimme junaa Seinäjoelle menevään ja lopulta näiden kolmen junamatkan jälkeen olimme Seinäjoella, ja minä kun olin kuvitellut olevani kotona hyvissä ajoin!

Katsotaan milloinko sitä taas suuntaisi Helsinkiin, aina sinne on kyllä mukava mennä!